Vad man kan unna sig på semestern.
Jag var inne på Ica denna morgon då jag behövde handla lite småsaker. Jag hade inte ätit någon frukost och var egentligen alldeles för hungrig för att gå och handla, vilket ju annars regel nummer 1, handla inte hungrig för då får du med dig massa skit hem. Och mycket riktigt, där gick jag och började kika på både det ena och det andra och hade en konversation med mig själv i mitt huvud om hur jag kunde rättfärdiga det. Så hittade jag en liten ost- och skinkpaj som jag tänkte skulle vara god. Men så kom min klokare röst i huvudet och sa "läs på baksidan" vilket jag gjorde och jag insåg ganska snabbt att jag inte var så sugen på 5 olika E-ämnen. Då jag inte hade något speciellt planerat så skippade jag att köpa den pajen (och allt annat jag var sugen på också) och gick istället hem och gjorde en egen LCHF-vänlig paj som blev så himla god! Och min kropp tackar mig för att jag inte ger den massa konstiga ämnen som den inte vet hur den ska hantera.
Här är receptet jag använde mig av för pajbotten, kan varmt rekommendera det!
Kostrådgivare och funktionsmedicinsk terapeut www.appetight.se
Sajtvärd för Funktionsmedicin
Bloggar om självhushåll på https://mednaturen.blogg.se och lägger upp bilder på instagram @Sandslattgard