Övrigt

Vår försämrade allmänhälsa

2019-11-12 11:25 #0 av: Cim92

Är det brist på mediciner som gör att vi inte länge är lika friska? Hinner läkemedelsforskningen inte med i takten som våra gener blir sämre och svagare? Eller har det med något helt annat att göra?

Anmäl
2019-11-20 10:54 #1 av: Maria

Blir våra gener sämre och svagare?

/Maria

Anmäl
2019-11-20 18:33 #2 av: JRSN

Jag tror, allvarligt, att förkylningar, influensa och även värre sjukdomar sprids via vaccinationer. Läkemedelsbolag är vinstdrivande företag, varför skulle de vänta tills naturliga sjukdomar dyker upp, det är inte lönsamt. Kanske är det också därför de så bombsäkert kan uttala sig om hur influensasäsongen kommer att utvecklas.

..........................................
Sajtvärd: Andar, änglar & demoner / Knackningsterapi
                      www.astromantra.se/

Anmäl
2019-11-20 19:20 #3 av: Cim92

#1 Nej de blir det inte, vi ger bara inte våra kroppar rätt bränsle och förutsättningar, vilket i sin tur påverkar generna (epigenetik) till det sämre. Men det funkar åt båda hållen så går alltid att lägga om kost- och livsstil och på så sätt få dig själv att må bättre =)

Anmäl
2019-11-20 19:22 #4 av: Cim92

#2 Jag säger inte att det inte är så, men jag vet inte. Däremot aktar jag mig personligen ifrån vaccin, jag stöttar hellre kroppen naturligt och litar på att min kropp klarar av och i viss mån även behöver råka ut för vissa grejer för att stärkas!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.